lørdag 28. januar 2017

Er i gang med ripsruter






Sannelig ble det omtrent som planlagt. Ei rute med svart innslag og 1/2 rute med grønt - foreløpig . . . 

Starta med brettekant denne gangen: 
10 omganger renningsgarn, 
6 omganger tynn bomullsfille før jeg slo inn to renningsinnslag og bytta rute. 
Da ble det 6 tynne innslag  før jeg begynte på selve matta.


Forrige gang jeg vevde tett og glissen rips så regna jeg med å knytte frynser, men det går ikke greit med så mange tråder.




Planen foreløpig er svart, grønt, lilla og grått eller beige.







På bilder ser det ut som om grått blir for kaldt sammen de andre fargene, så da blir det nok beige i stedet .  . 
For at rutene ikke skal bli for tamme så legger jeg inn enten litt mønstra filler eller en annen nyanse .  .
Dette er skikkelig artig å veve!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar