onsdag 27. juli 2016

Sommermat og vevlek






Lenge siden poteten blomstra, men jeg har venta med å ta opp nypotet fordi kjelleren er full av fjorårets avling.

I dag ble fristelsen for stor og jeg tok opp to potetgras. 
Det ble 2 kg fine poteter.




Den røde heter Troll og den gule Berber.
Begge ble kjøpt på Felleskjøpet som settepotet.




Jeg vever fortsatt på den grønne renninga og merker at det er herlig å bare blande farger og kvaliteter uten å tenke på resultatet.

Det dukker opp effektgarn som sikkert er kjøpt til slikt formål . . 

Herlig å leke inne når det regner ute.



I går huska jeg på å ta med papirbag og kniv da jeg gikk for å hente posten.



Har sett at  kantarellen lyser gult flere plasser. Det ble såpass mye at dagens middag er redda.

Det ble nypoteter og kantarellstuing.

Er ikke så veldig glad i sopp, men det er vanskelig å gå forbi når den står der og gløder.


 Med løk og baconbiter i og litt godt smør - så ble det et bra måltid.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar