onsdag 19. februar 2020

Vever spisebrikker

Jeg har ei linrenning som jeg ikke greier å bli ferdig med.
Den er hovla på 4 skaft med kypert på sidene og rosengang i midten.
Det er knytta ned både til toskaft og batavia.

Nå ser det ut til at jeg har funnet det rette innslaget som går raskt å veve og som blir bra til spisebrikker.
Vi er vanligvis bare to til bords, og jeg savner en lang brikke som går på tvers av bordet slik at vi sitter ved hver vår ende.
Den blir noe over en meter lang og det kan hende at jeg vever to stykker.

Får se hvor langt jeg rekker med stoffet jeg har funnet frem. Jeg veidde ei gardinlengde til 200 g - så da får jeg se hvor langt jeg kommer med ei lengde.

Det er gamle kjøkkengardiner men påtrykte bilder av frukt og redskaper. 

Jeg bretter ei gardin i 4 og skjærer smale strimler på max en cm bredde.
I endene lager jeg lange spisser.
Da blir ikke skjøtene synlige og de ligger så godt om hverandre at de tåler en tur i vaskemaskin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar