onsdag 23. desember 2020

Rutematte i uvanlig teknikk

 Fant ei oppskrift i Väv nr 3/13 som hadde omtrent samme hovling som til  dobbelvev på enkel renning.

Det pussige var at nedknyttinga var batavia + toskaft - akkurat det jeg hadde på denne veven.

Jeg hovla om og er i gang.


Kerstin Askert skriver i kommentar til oppskrifta at det er hovling som til jämtlandsdräll, men der trør en hvert mønster med bare en trøe.

Her må en trø to trøer annen hver gang for å få ei rute - og med toskaft mellom. For å få motsatt rute trør en to andre trøer .  .med toskaft mellom.
Hun sier at dette er kuvikas på to partier. 

Pussig ettersom jeg vever kuvikas på en annen vev .  . og jeg synes ikke ay\t det ligner


Ettersom veven hadde toskafttrøer  så ble neste matte av et enklere slag.

Er så lei av all prat om at denne jula blir ØDELAGT - fordi den blir annerledes.

Jeg tror vi har litt godt av at ikke alt blir akkurat slik som vi forventer,
- men jeg føler selvsagt med alle som er syke eller som er redd for å bli syke - eller som savner noen å være sammen i jula.

Likte denne trøsteplakaten:




Det er ikke alle som gleder seg til jul . . 

 . . . . noen liker hverdagene best !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar