mandag 7. juli 2014

Prøve på Daldrãll


Halvdreielteppet med innslag av jarekanter er klipt ned og ferdig. Nå har jeg tredd om til Daldrãll. Jeg har beholdt nedknyttinga til halvdreiel.
Prøveveving er alltid spennende. Ser ut som om hovliga er riktig, men jeg prøver meg frem med forskjellig tykkelse på bunninnslag og mønsterinnslag.

I oppskrifta jeg fikk skulle det være cottolin i renninga og 7 tråder pr cm. 
Jeg hadde vanlig ryerenning og valgte å bruke ei 40-skei med 1 tråd i hovel og tinn.
Da blir der 4 tråder pr cm.

I prøven her har jeg ganske tynt garn i
innslagene. Må prøve meg litt frem og finne ut hva jeg kan bruke vevnade til.

Med tykt innslag både i mønster og bord, kan det fillerye med mønsterborder i kantene eller puter.

Vevbredden er 90 cm.
Det ligner da litt på originalen .  .

I morgen skal jeg prøve med tykkere innslag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar