lørdag 12. juli 2014

Vev og honning

Dette er bare en prøve med feil farger.

Ikke så fristende å sitte inne på vevstua når det er sol og varme, men når jeg setter meg ned, er det deilig og kjølig her.
Jeg prøvde meg på Daldrãllen igje og fikk tredd om i kantene slik at den ser symetrisk ut.
Jeg har funnet riktig tykkese på innslagene og har funnet filler til mønsterinnslag. 
Hvis jeg følger ideen jeg har i hodet akkurat nå, blir det fillerye med mønster i begge sider og lerretsinnslag i lyse farger i midten. Så får vi se hva som skjer når jeg setter i gang, men først må det bli en gråværsperiode.



Nå er det bier og honning som står i fokus.
Jeg står noen timer på slyngerommet hver dag og har fått ganske mange 20-liters spann som skal leveres til Honningcentralen.

Så går tankene til hagen og alle plantene som lengter etter å bli kvitt alt ugraset som kveler.
Tre trillebårer med avblomstringer, tørre kvister og ugras i går og en i dag.
Ja, - jeg har nok litt for stor hage med litt for villige vekster.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar