onsdag 20. august 2014

Fillerya er ferdig

Så er den ferdig, fillerya som har border av daldrãll i begge sidene.
Det hele startet med et bilde i en svensk blogg der det var brukt filleinnslag i et mønster som vanligvis brukes i lin og bomull til løpere og lign.
Ettersom jeg har et fillelager som ikke lar seg telle, så tenkte jeg at dette vil jeg prøve.
Jeg har vevd i mange år, men er ikke så veldig kunnskapsrik.
Jeg lærer stadig nye saker og undrer meg over at jeg kunne veve videre med nedknyttinga som var i veven etter at jeg hadde vevd et teppe i halvdreiel.
Nedknyttinga til daldrâllen så annerledes ut, men det gikk helt fint.
Regner med at daldrãll er en halvdreielsvariant - skal vi kalle den daladreiel . . .

Jeg klipte ned etter å ha vevd en tekstil som skal bli trekk til ryggen på en hagestol.

Så tredde jeg om veven i rett gjennomgående som til kypert uten å forandre nedknyttinga og sannelig ble det en helt vanlig kypert som vil bli setetrekk i stolen.

Det har vært regnvær noen dager og da her jeg kommet i gang på to andre vevstoler også, men det kommer senere.
Nå skinner sola og jeg må ut å klippe plen og se om det er noen squasher som er klare til å bli med inn til dagens salat.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar