lørdag 9. august 2014

Regn ute, og jeg planlegger

Jeg har 5 vever med renning i, men har stadig lyst til å prøve nye ting.
  • Daldrãll med grov renning og filler. Ei fillerye er vevd og nå er jeg i gang med stoltrekk. Tror det skal bli et veggteppe også før jeg klipper ned og trer om til
     brede filleryer med innslag av lyse filler.
  • Halvreiel på grønn renning 20/2 tror jeg. Mønstert heter sneglespor eller kattepoter
  • Grov svart renning tredd i hullbragd. Det er to år siden jeg vevde her, og jeg bør veve ned de siste metrene før renninga blir sprø.
  • Tynn grønn/blå renning som skulle bli skjerf. Veven er for kort og jeg gir opp.
  • Svart ryerenning. Der planlegger jeg innslag av dongery til fillerye. Slkal få vevd ned denne raskt og sveipe på ei kvit ryerenning som venter. Skal veve "gammeldagse" filleryer her.
Så har jeg lyst til å veve 
  • Flensvev. Det er så lenge siden sist og jeg har nesten glemt det.
  • Denne svart/kvite skapningen har stått på ønskelista lenge, og nå har jeg en ledig vev. Oppskrifta står her og er i treskafts krokbragd. Det burde gå greit. Jrg har i alle fall garn nok.
Det er meldt regn hele neste uke, så da bør jeg komme i gang med noe nytt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar