søndag 2. november 2014

Tøybommem er tom

Når knær kolliderer med ryene på tøybommen er tida inne for nedklipping.
Matterullen var steintung, men jeg fikk buksert den opp på bordet og klipt over frynsene mellom hver rye.
Nå er jeg i gang med frynseknytting og gleder meg til å få lagt mattene ut på gulvet så jeg får se om jeg har gjort noen store bommerter.
Det blir ofte til at jeg lager litt for tidkrevende rapporter, og jeg er stadig redd for at de forandrer seg underveis.

Det ble til at jeg bakte en eplepai for å feire at nok noen ryer er nede fra veven og jeg kan konsentrere meg om juleløpere.


Det ble en trøndersk eplepai med epler og vaniljesaus i bunnen og mørdeig på toppen.

Neste gang skal jeg ha mindre sukker enn det oppskrifta sier. Det hele ble i søteste laget, men mørdeigen ble sprø og jeg kommer garantert til å bake denne på nytt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar