søndag 16. august 2015

Gardiner på beddingen

Regn betyr innevær og  når mye av honningen er tappa på glass, er det tid til å forberede høstens vevprosjekt.
Det er gardiner til stua som har første prioritet.
Jeg har bestemt meg for å bruke samme mønster som en prøvevev jeg satte opp for noen år siden.

Da var både renning og innslag i 12/6 bomull matterenningsgarn.

Jeg liker mønsteret, men har valgt et tynnere garn, bomull 12/3.

Renninga er sveipa på veven og jeg har begynt å tre hovler.

Den veven jeg bruker hadde tynne nylonhovler da jeg overtok den.

Jeg har alltid brukt gammeldagse bomullshovler og synes dette er uhyre slitsomt.
Hovlene henger sammen i topp og bunn og jeg må klippe opp mellom hver hovel for å få system i hovlinga.

Har ikke kommet halvvegs enda og jeg ser jeg må avgårde å kjøpe enda 200 stk av makkverket.

Blir frustrert, men skal nok overleve. . .

Mønsteret veksler mellom lerretsbinding og sjusprangdräll . .  .?
Tror det var navnet i den svenske oppskrifta.

Blir spennende å se om dette blir bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar