torsdag 22. oktober 2015

Øyeskruer til trøene

Dagene forsvinner før jeg får nytta dem slik som jeg har planlagt.
I dag ble jeg skremt.
Vi får lokalavisa tre dager i uka: tirsdag, torsdag og lørdag.
I dag lå avisa  overraskende i postkassa enda jeg var sikker på at den hadde kommet i går også.
Det sto torsdag 22.oktober på avisa.Plutselig var onsdagen borte. 

Sånn er det å være pensjonist.
Dagene flyr og blir borte før en får registrert at de har vært der.

Høsten er fineste tida på året. 
Jeg gleder meg til å gå turer på gjenglemte stier mellom løvfall og snøfall.
Da er utsikten like fin som om våren.

Må bare en tur på vevstua og sitter der til magen vil ha formiddagsmat.
Så må jeg innom der igjen før jeg går tur med bikkja - og så er det middag og det blir mørkt og TV-tid.
Jeg er i alle fall igang med fillerye nummer to.
Så da blir det litt nytt å ha med på julemessa i slutten av november.


 Jeg har fått tak i øyeskruer med langt skaft og mutter.
De er dyre, men de letter arbeidet med nedknytting til trøene betraktelig.

Jeg slipper å bøye med dobbelt for å få snora gjennom hullet i trøa og splinten på undersida. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar