fredag 16. desember 2016

Måtte bare prøve . .





Postkassa fylles opp av reklame og jeg ble frista til å prøve meg med innslag av reklamepapir til innslag i ei matte.






Hadde ei "tullerenning" oppe som passa med bredden. 

Prøver stadig å finne ut av mysteriet:

ROSENGANG.


Her er det den helt enkle som får innslag av 
 - tynt og tykt
 - mønster på toskaftbunn med renningsgarn eller filler i toskaften
 - motsatt trøing med tynt og tykt i mønster og bunn.


Det hele ser litt kaotisk ut, men jeg har notert hva jeg gjorde .  .

 Det er helt tydelig at her har jeg mye å lære.

Særlig i overgangene fra lerret til mønster blir det lett stygge oppslag av renninga om en ikke passer på.


Denne prøveveven skal ligge eller henge på vevrommet og taes frem hver gang når jeg skal veve en eller annen variasjon av rosengang.

Blir nok aldri ferdig utlært rosengangsvever.

Kunne godt ha tenkt meg et kurs i rosengangsfordypning .  . 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar