søndag 4. juni 2017

Rundballesnorer til innslag i gåsøyeveving

Dette er også gjenbruk.
Brukte rundballesnører blir ofte kasta etter at siloballene er åpna.
Siloballer = traktoregg som inneholder gras som blir pressa sammen og blir utmerket dyrefor etter lagring.

Snørene er renska for høyrusk, har ligget ute i regnet og hengt oppe til lufting.
Jeg har ikke vaska mine. De skal ligge ute, under en ubrukelig vevstol som skal bli sitteplass.

Jeg har ikke vevd gåsøye før og strever litt med å holde tunga rett i munnen så rutene blir riktige.
Trøingsrapporten er lik hovlingsrapporten og gir store ruter.

Jeg liker de grønlige fargenyansene som kommer frem fordi snørene er brukte.

Den kvite lappen har en pil som jeg snur hver gang jeg skifter retning etter 4 gjennomgående omganger.


Foreløpig har jeg brukt den røde trøingsdelen, men jeg skal prøve meg frem med andre trøinger på neste matte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar