onsdag 26. september 2018

Kukkoladräll. endelig . . .


Har hatt så lyst til å sette opp ei renning med kukkoladräll etter at jeg så teknikken på Vävrundan i Sjuherad i 2016.
Nå har jeg klipt ned vaffelveven og hovla om renninga til kukkola som er en jämtlandsdräll eller halvdreiel som vi trolig vil si her til lands.

Jeg hadde 330 tråder med bomull 12/3 og bruker 35-skei med 2 tråder i tinn.
Det ser ut til å passe bra til pute eller løper som blir ca 45 cm bred.
Innslaget her er plantefarga ullgarn i flere nyanser.

Det er trivelig å veve og jeg har allerede planer om å sette opp ei grovere renning og slå inn med filler. 
Kan tenke meg både matte og pute med filleinnslag.

Oppskrifta fant jeg under Månadens väv i https://www.riksvav.se/
Blir du med i RIKSVÂVARNA får du tilgang til medlemssiden og mange årganger av Månadens väv.

Medlemsbladet Solvögat kommer 4 ganger i året og har oppskrifter og interessante artikler. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar