onsdag 3. april 2019

Roseborder på toskaftbunn



Etter å ha vevd ferdig det partiet jeg skal ha med mønsteret klosterfønster, laget jeg noen roseborder med toskaftinnslag mellom.

Jeg liker så godt å bare prøve meg frem og trø litt vilkårlig for å få frem mønster som jeg kan bruke senere.
Dette blir undersida av ei stolpute til verandastoler.

Innslaget er hjemmefarga strimler av jerseystoff som er avkapp fra en fabrikk som sydde t-skjorter og piké skjorter.

Renninga jeg vever på er 30 meter, så jeg regner med å klippe ned MANGE ganger.

Da er det greit å vite at det er inspirasjon å finne på undersida av stolputa .  . 

Jeg liker særlig godt det øverste bildet med det brunflamma mønsterinnslaget.
Hadde vært fint med slike border og farger på ei lys brun eller grå renning . . 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar