lørdag 18. april 2020

Handweaver's pattern book

Var litt lei meg i går fordi vevboka jeg hadde bestilt ikke kom før helga.
 Da jeg gikk de 600 meterne til postkassa i morges for å hente avisa ble overraskelsen stor. Det lå bokpakke sammen avisa.

Boka har så nydelige farger på forsida og er så lekker inni at jeg gleder meg til å sette meg ned i sola og bla i den.
Boka er ganske tung og ligger stødig på den oppslåtte sida. Det er nyttig ved hovling og når en skal sitte under veven å knytte ned til trøene.
Den er hefta sammen med en kraftig spiral.

Nå blir det maratonveving for å få tømt en vevstol, så jeg får prøve meg på noen av de spennende mønstrene.

Jeg er langt fra stø i engelsk, men mye av vevspråket er ganske likt med vårt system, så jeg skal nok få nytte av boka.
Sidene består av vevdiagram og gode bilder. Engesken er s¨dårlig at jeg måtte google pattern - nå vet jeg at det betyr oppskrift . .  . .
Dette blir stas !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar