tirsdag 15. juni 2021

Badekåpe i stramei.

Jeg fikk ei renningsflette på 220 tråder i ubleika cottolin og fant noe annet blålig
bomullsgarn i omlag samme tykkelse. 

I boka NYE VÄAVAR s 76 fant jeg beskrivelse og oppskrift til en badrock. På s 30 fant jeg oppskrift på vevteknikken stramei - og så var jeg i gang.

    Jeg satte opp 45 cm bredde og ca 6 m renningslengde.

Det gikk raskt å veve da jeg ikke tenkte mye på at ruter og striper skulle være like store.

Etter vask var stoffet 43 cm bredt og 5,3 m langt.


Sammensyinga var på enkleste måte - ingen klipping annet enn ermene som måtte skråes inn.

jeg liker kvaliteten som ble sommerlett i forhold til den gamle badekåpa jeg hadde.

Teknikken egner seg også godt til håndduker og kluter.

Jeg brukte 40-skei med 2 tr i tinn


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar