fredag 8. oktober 2021

Epler og dobbelvev

Det ble ei økt med veving i går, men i dag har nedfallseplene vært i fokus.

Jeg tar inn de fleste, men sauene på jordet registrerte at jeg var i eplehagen og de kom luntende for å se om det var noe å spise. Noen epler er spist på av mus eller fugler, men det plager ikke sauene. De får de som ikke går i bøtta.

Det har blitt syltetøy av plommer, av epler og av ei blanding. Nå blir det tørka epleskiver som havner i glass og bokser.


Jeg er veldig fornøyd med epleskrelleren som skreller, deler og stikker ut kjernehus i en operasjon.

En super oppfinnelse som ikke er ny, men en fabrikk tok opp produksjonen av slike for noen år siden.

Jeg har et tørkeapparat med kurver som er stabla over hverandre. 70 gr luft blir sendt gjennom og jeg tørker ganske mange skiver på en dag.

Før jeg fikk denne tørka jeg i steikeovnen med døra på gløtt.


Er i gang med en dobbelvev på enkel renning og fikk vevd noen ruter i går. Har kommet halvvegs på ei matte som trolig blir 2,4 meter lang - etter planen.
Innslaget er dongeri og bomullsgardin.

Da skal jeg IKKE veve ruter på ei stund!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar