lørdag 3. september 2022

Sommeren er over . .

 Vi møttes på vevstua sist uke og høstøkta er i gang.

Vi er opprinnelig 14 stykker, men det er sjelden at alle møter samme dag. Heldigvis har vi kodelås slik at vi kan veve når det passer.

Jeg hadde starta på en brikke med tavlebragd i ymse farger.
Renninga er i bomull 12/2 og var ment til handduker med 
tavlebragd border i kantene.


Jeg vevde en, men ble lei av å veve langt parti med toskaft i kvitt.

Nå letter jeg garnlageret for garn jeg har farga og er veldig fornøyd med det.

I kantene har jeg gjort det lettvint og laga løkker slik som er vanlig på telemarkstepper.

Det er ganske nødvendig med vevspenne her. Prøvde uten, men da var det lett å veve inn i kantene og renningstrådene røk.

På handduken jeg vevde slo jeg inn med tynt kunstsilkegarn som vi hadde fått noen spoler av.

.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar