lørdag 1. juli 2023

Skjerf i flammefarga bomull

 Skjerfet i bomull 16/2 er ferdig. Det kunne vært litt lenger, 

men det ble en behagelig kvalitet.

Både renning og innslag er av garn jeg farga i vår etter å ha vært på et inspirasjonsmøte i Telemark vevforum.

Der viste Linn Løkketangen hvordan hun farga og vevde bæresjal i bomullsgarn.

Jeg ble så fasinert av fargespillet i garn som er farga etter innfallsmetoden.

Hovlinga til dette skjerfet fant jeg i Anne Dixson sin "handweaver's pattern book. 

Der finnes over 600 ulike mønstre med vevdiagram og bilder.


Denne hovlinga heter Spot Bronson og minner om sålldreiel.

Jeg laga mange flammefarga renninger som var like lange og ca 130 tråder. 

Her satte jeg sammen to renninger i blålige og rosa sjatteringer.

Jeg brukte 298 trråder og hadde 8 tr/ cm


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar