mandag 22. januar 2024

Jakkestoff i bomull

 Sist i november laga jeg ei bomullsrenning som jeg sveipa på en liten trinsevev.
Bomullsgarn 12/2  ble tredd i toskaft og jeg slår inn med hjemmefarga garn i ulike tykkelser og farger.

Planen er å sy en jakke som ligner på en som sto på baksida av Vävmagasinet som reklame for vävdagene i Glimåkra.

Rennlnga var lang og jeg har vevd nok til ermer og bol, men enda er det mye renning igjen.

Jeg har garn nok så jeg boltrer med med å blande farger.

Egentlig er det slik at jeg gruer for å bli ferdig.
Da bør jeg klippe i stoffet for å få en bra fasong - eller jeg kan lage primærsnitt og slippe å klippe mer enn helt nødvendig.

Jakken på bildet er nok klipt og sydd på enkleste måte.

Jeg ser at slutten nærmer seg og har hengt opp tyngde i sidene og til en tråd på midten som røk.

Ikke så vakkert å se på, men kantene blir penere når de ytterste trådene er stramme.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar