fredag 31. oktober 2014

Vest og gardiner

Det er så lite som skal til før en har en enkel vest. Litt mykt stoff i riktig bredde og en knapp i hver side så har en plutselig en vest.
Jeg lette på lageret av vevprl\øver og tenkte at jeg skulle finne noe der som kunne brukes, men nei - det ble for stivt eller for smalt.

Vesten jeg fant på Glimåkra var i mykt pleddstoff med frynsekanter og helt lekker.

Har ikke planer om pladdvev. Det er så innmari dyrt å sende det bort til beredning.

Har forresten hørt at en kan vaske pleddstoff  forsiktig i  vaskemaskin og børste det opp etterpå.

Så var det gardinstoffet som ikke vil ut av hodet.
Det ser så enkelt ut, men jeg har ikke funnet ut hvordan en får til den effektfulle stripa mellom kvadratene.

Må bla litt i vevmagasinet så tror jeg det dukker opp.

I dag ble jeg ferdig med siste fillerya før nedklipp, og da er det planer om ny løpervev i rød renning.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar