søndag 7. februar 2016

Beatles i bakgrunnen

Denne uka har jeg hørt på lydboka Beatles av Lars Saabye Christensen på vevstua.
Har hatt den i bokhylla i mange år, men har lagt den fra meg ganske raskt.
Ikke så fengende å lese om gutter i Oslo på sekstitallet før etter at jeg hadde hørt igjennom Sekstiårene av Ketil Bjørnstad.

Begge bøkene handler om gutter som vokser opp i denne tida.
Jeg var på samme alder selv på denne tida og det dukka opp en del hendelser og følelser som jeg kjente meg igjen i.
Denne etterjulsvinteren kommer til å gå fort.
Jeg skal til Rauland på vevkurs i slutten av februar. Så starter Finnmarksløpet uka etter.
De siste årene har jeg sittet foran PC'n og fulgt gps-sporene til hundekjørerne på kart og samtidig sett på webkameraene på hvilestedene. Det er utrolig spennende - omtrent som å se Hurtigruta time for time langs norskekysten . . 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar