fredag 27. april 2018

Våte aviser kverker ugrasskråning




Blir mer hage enn veving nå på våren.
Før ugraset blir for langt legger jeg ut våte aviser i en skråning for å kverke det flerårige ugraset.
Jeg dekker avisene med svart fiberduk, papp gamle filleryer for å holde de på plass. 

Over der legger jeg stein, planker og annet skrot - og litt gammelgras for å skjule elendigheten.
Vakker blir det ikke, men jeg slipper å sprøyte med gift - og så får jeg brukt gamle aviser til noe fornuftig.

Neste år kan jeg plante busker og blomster her.


Jeg har brukt denne metoden i flere år og det blr blomstereng i stedet for en skråning med ugras som sprer frø og utløpere.

Dette bildet kom feil veg, men her er svart fiberduk lagt ut øverst, og papp og et par vevde stoltrekk som musa har laga reir i og ødelagt.

På det nederste bildet et blomsterbed som lå brakk med aviser et år før jeg planta vårløk og småhjerter.







1 kommentar:

  1. En fin måte å gjøre det på! Jeg liker at det ikke er en rask løsning, men at det er en naturlig prosess som tar tid, at en må være tålmodig.

    SvarSlett