torsdag 28. februar 2019

Bag med innvevde håndtak





Det ble en handlebag med innslag av filler og med innvevde håndtak.

Renninga var 85 cm bred og jeg slo inn med tynne filler ca 20 cm før jeg la inn båndene som skulle bli håndtak på veska.
Jeg brukte flere lag skråbånd som ble med i innslaget hele vegen.


I hver kant fletta jeg sammen båndene før jeg la de inn på nytt etter ca 10 cm med filleinnslag.

Var litt spent da jeg klipte ned veven, men ser at den ble omtrent som planlagt.

Jeg  bretta sammen på midten og sydde i kantene.
Tenkte at jeg måtte ha fór inni for å skjule frynsekantene, men fant ut at jeg kunne klippe av og brette inn frynsene etter at solide knuter var laga.

Syddde ned brettekanten og er fornøyd med bagen/veska som er så stor at den får plass til både melkekartonger og kålhoder .  .


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar