fredag 8. mars 2019

...Tunnellsyndrom

Når fingrene blir numne og ikke henger helt med er det sannsynligvis fordi en har fått en ganske vanlig lidelse som heter Carpaltunnellsyndrom.
En enkel operasjon i håndleddet må til etter en test med elektrisk måleapparat. 

Det gikk noen måneder fra jeg kontakta lege og til jeg sitter her med bandasje på hånda og venter på at stingene skal taes - to uker etter inngrepet som tok en liten time.
Jeg må gjøre enkle opptreningsøvelser hver time og er ganske optimistisk. Største problemet når inngrepet er i høyre hånd er bilkjøring- med bil uten automatgir.

Etter ei uke uten veving begynner jeg virkelig å få abstinenser. Heldigvis fant jeg den lille miniveven med renning på. Den er lett å stramme og jeg er i gang med en smal og kort renning med fargeeffekt. Det skulle vært mer kontrast i fargene, men poenget var å finne ut om denne tettheten passer til dette garnet som dukka opp. Blir det bra kan det bli et bredere skjerf i en større vev.
Jeg har flere små skytler - den nederste er den fineste, men den i plast er en mer funksjonell kopi av den i tre. Piggen inni er bøyelig og den er lett å tre garnet på.


Tomater i ulike fasonger og farger er fristende og de smaker godt. 
5 dager til jeg får tatt sting og bandasje. Det skal bli godt, men særlig mye veving blir det ikke på ei stund.
Å stramme vanlig stor vev blir for stor belastning, men det finnes jo vever som er noe større enn denne lille . . 
En avklipt plasthanske fungerer bra til beskyttelse.




.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar