mandag 16. august 2021

Høst og høsting . . .

 Plommer og epler henger fristende i trærne, men er ikke modne enda. 

Bringebæra synger på siste verset. 

Stikkelsbæra er moden, men ikke akkurat førstevalg.

Squash er det nok av. Ble litt forskrekka da jeg så en gatnerbod som frista med 3 squash til kr 10.-

Jeg har flere planter, og bruker den både rå og i stekte retter.

I går kom en nabo med en ny melontype. Det var en spagettimelon.

Den så omtrent ut som en honningmelon, men var ikke til å spise rå.

Jeg delte den i to og bakte den i steikovn. Halve melonen ble fyllt med tomatsaus, ost og maischips og den ander halve bare med salt og pepper.

Det ble en spennende smaks og innholdsopplevelse!

Tok vare på frøene og vil prøve å så til neste år.

Har en tomat og en paprikaplante, men er ikke sikker på om det blir rødfarge på de få fruktene som er der.


2 kommentarer:

  1. Herrlig :-) Jeg høster nå tomater, gule og røde.
    Vevingen din er vakker ... jeg liker... og beholdt du surdeigen din? Jeg baker surdeigsbrød med grovt rugmel hver uke. Det er et veldig godt brød.
    Mange hilsener til deg. Viola

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar. Jeg har hatt bloggpause og så ikke kommentaren din før nå. Mine surdeigsbrød ble ikke særlig vellykka. De ble ganske tette og tunge, så jeg har begynt å bake på gamlemåten med vanlig gjær. Men, surdeigstarteren står på kjølerommet, så kanskje jeg prøver igjen. .

    SvarSlett