fredag 10. juni 2022

To renninger i samme oppsetting

 Hvis en skal ha flere smale striper i ei renning, er det mye ekstra jobb med telling og trådbytte om en skal få stripene på rennebommen samtidig.

Jeg hadde ei gammel renning med ubleika cottolin og ønska å lage ekstra tråder i en annen farge. Da laga jeg ei ny renning med rosa garn.

Satte skillepinner i de to renningene og la den rosa renninga over den ubleika.

La et nytt par skillepinner foran den hjemmesnekra sveipeskeia og la ut renninga i riktig bredde der de rosa trådene kommer på riktig plass. På fremsida la jeg bukta inn i de endelige skillestikkene som skal være med renninga videre.

Når jeg er ferdig fjerner jeg de to skillestikkeparene som ligger på baksida. Jeg har gjort dette flere ganger og sparer mye tid på det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar