torsdag 16. mars 2023

Boblekypert . .

 


Måtte klippe ned for å finne ut hvordan denne "boblekyperten" skal bli.

Dette er en smal prøve med ei ullrenning som egentlig har for få tråder - 150 tråder i stedet for 200 tråder. 

Tok ut midten av hovlinga for å se om jeg fikk den funksjonen jeg håpa på.

Jeg brukte 4 tr pr cm som er litt for glissen. 

Synes effekten kommer ganske godt frem. 

Har lyst til å prøve denne hovlinga på ei bomullsrenning i en tettere kvalitet.

På det øverste bildet ligger vevnaden på et bord.

På bilde nr 2 henger den  på veggen.


Vevdiagrammet er rødt og ligger lenger ned.




Nå skal jeg tre om siste resten av renninga og prøve å veve et lite Tydalsteppe eller Sjursåkle som jeg så en gang for veldig mange år siden.

Mener jeg har funnet ei riktig hovleliste og har et par bilder, så får vi se om jeg får til noe som ligner. Skal tre i 50-skei denne gangen. Tror det vil passe bedre til den renninga jeg har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar