torsdag 22. februar 2024

Skridende rosengang, eller skridende kypert . .


Flere eksempler fra prøveveven med

  •  skridende rosengang
  • utvida rosengang
  • rosengangfantasi
  • stor rosengang
  • gammeldags rosengang
  • rosengangvariant
  • kypertavart eller hva man vil kalle den.
  • Åsa Martinsson mener det er en skridende kypert

Kjært barn har mange navn . . 


Jeg har ikke tenkt mye på farger i denne prøven, men har lekt med hva slags mønster jeg kan tenke meg å bruke i matter eller puter.

Jeg liker ikke så godt matter med mye mønster.

Toskaft med noen få mønsterborder passer meg bra.
Kanskje bare en rosebord i hver kant. . 

Ei pute med en bord og resten toskaft kan bli ganske stilig.

Åsa Martinsson har skrevet om denne og lignende hovlinger her

og en artikkel om skridende hovlinger her



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar