tirsdag 2. juli 2024

Gul matte

 

Sjekka fillelageret mitt og der er det mye rosa og mye gult sengetøy og gardiner.

Rosa til matter er ganske lite aktuelt så da landa jeg på gult. 

Det passa egentlig greit da regnet øste ned og det var kaldt. Nydelig da og kunne boltre seg i solskinnsfarger på vevstua.


Det var mange nyanser og jeg hadde ingen plan i starten, men da jeg målte 45 cm, tenkte jeg at det var en grei rapport og starta med lyse farger igjen. Prøver å veve noenlunde like rapporter til matta blir ca 2,40 meter. Den har brettekant og mønsterbord i endene.

Sengetøy går raskt å rive strimler av. Gardiner og kortere stoff skjærer jeg i strimler.


Jeg har sett ei matte tredd i fattigmannsdreil og lage en prøve på en bordvev.

Det ble ikke særlig vellykka, kanskje fordi jeg tredde bare en halv rapport.

Fint å ha en kraftig bordvev til å lage matteprøver på. Lett å sveipe på korte renninger og lett å tre om når det ikke blir bra.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar