mandag 17. mars 2014

Nedklipping av skjerf

 To skjerf er vevd på ei enkel renning av tynn ull og noen lintråder uregelmessig lagt inn med omtrent samme farge.
Slo inn med flerfarga mohairgarn i skjerf 2. Mohairgarnet egna seg dårlig til skyttelsneller. Det hefta seg sammen  og var tidkrevende å løsne, så jeg gikk over til å bruke matteskyttel.

Der frynsene skal være, prøvde jeg med et annet og tykkere innslagsgarn som har ligget lenge på lager.
Skal prøve dette når jeg fortsetter.


Nå må jeg finne ut hvordan frynsene skal festes - knyttes, tvinnes eller begge deler?

Så blr det en vask før jeg finner ut om dette var vellykka.

Det er lenge siden jeg vevde skjerf, men fikk lyst til å bruke noe av bomullsgarnet som er lagra til å lage ei ny renning.
Det går innmari fort å veve.

Lørdag var det vårmøte i Telemark Vevforum. En trivelig gjeng med damer som møtes et par ganger i året. Gruppa er åpen for alle som har lyst til å være med.
Denne gangen besøkte vi  Heddal vevstue som holder hus like ved stavkirka.
Det er veldig inspirerende å se hva andre vever - og prate om problemer og løsninger, garntyyper og fargesammensetninger.
Skillbragd var tema denne gangen og flere av deltakerne hadde meg gamle og nye skillbragdtepper og løpere.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar