mandag 10. mars 2014

Verandasol - må nyte de første vårdagene

Vanskelig å sitte inne når sola skinner og verandakroken frister. Dette er fineste tida på året å nyte sola for min del. Senere blir det for varmt og for travelt til å sitte i ro.
En times tid med bok og strikketøy var nok.

Så gikk turen ut i skogen og på årets første "topptur" uten truger.
Måtte stolpe litt i mør snø, men å komme til toppen av skogsvegen er herlig.
Stå her å nyte utsikten og kjenne at målet er nådd er bra.
Turen tar ikke mer enn en halvtime og når jeg går nedover tenker jeg at dette burde jeg gjøre HVER dag. En halvtimes topptrim hadde jeg hatt inderlig godt av.
Får legge opp ei notisbok eller en godbit ..

Vevstua frister ikke når sola skinner.
Jeg har en vev med renning stående i ei uferdig stue. Hadde tenkt å ta den ut på en planlagt terasse i fjor, men ting tar tid og verken trassen eller stua ble ferdig - men begge er påbegynt .  . .
Veven er 92 cm på den smaleste kanten og døra til verandaen er akkurat for smal.
Det hadde vært fristende å ta den ut i sola.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar