onsdag 14. mai 2014

Hverdager er de flotteste

Osloturen på mandag sitter i kroppen enda. 
Jeg har bodd både i Oslo og i Trondhhjem i "gamledager" - for 30- 40 år siden.

Sentrum i Trondhjem er så forandra at jeg synes det er en plage å gå der. Alle de gamle og kjære sentrumsbutikkene er borte.
 I Oslo fant jeg igjen mange av de gamle som jeg huska fra da jeg vandra der med småunger på slep.





Jeg gikk Schweigaards gate til endes  - fra sentrum mot Vålerenga og falt i staver over alle de vakre gamle bygårdene som var malt i fine farger og hadde  staffasje rundt vinduer og dører.

Det var et typisk boligområde med lite trafikk.



 
 
Denne plakaten sto ved en blomsterbutikk - et sitat av Anne Cath Vestly.

Deilg å komme hjem å se hvor det blomstrer rundt husene. Da sola kikka frem mellom bygene surra biene rundt i løvetannblomstene. Flere bier i hver blomst - og jeg fryder meg over at løvetanna er en nytteplante som en slett ikke må luke bort før den går i frø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar