tirsdag 27. januar 2015

Justering på rerstegarnsveven

Litt justering på restegarnsveven og litt mer farger på innslaget.

Fant ei lita vevspenne og la til to ekstra tråder i hver kant som skal holde ut de ytterste løkkene.
Trådene er løse og henger med vannflasker som lodd

Jeg er i godt flyt, men med strålende vær og passe temperatur, så fulgte jeg fornuften og tok en times tur i skogen med bikkja. Synes at jeg kjenner  julekiloen raser av når jeg svetter meg frem i uberørt snø.
Bikkja er i front i starten, men kjenner sin begrensning og legger seg bak i opptråkka løype etter ei stund. 

Jeg har en liten vevstol som nesten ikke tar plass. Den passer utmerket til slik enkel vevnad som ikke trenger harde tilslag.
Renninga er 8 meter, og jeg kommer nok til å holde på ei stund.

1 kommentar:

  1. Spennande å følgja prosjekta dine! Dette her med å lage klar garn til ryer vert spennande å sjå vidare i prosessen. Elles synes eg du er flink som kjem deg ut på tur og, men heldige dåke har vinter. Her er det berre plaskregn og ikkje ei snøfille å sjå.

    SvarSlett