mandag 26. januar 2015

Restegarnsveving, elg og en lur gave i postkassa.

Da er jeg i gang med restegarnsveving.

Jeg fikk en sekk med sammennøsta ullgarn for noen år siden.
 5-6 tråder i helt ulike farger og kvaliteter er nøsta sammen.
Har hekla et par vesker/korger av noen  nøster, men det er tungt arbeid og det blir litt tunge vesker.

Jeg har ei gammel rye som jeg har hatt lyst til å kopiere, men har ikke kommet i gang før nå.

Var usikker på hvor fremgangsmåten, men så fant jeg tips i Vävmagasinet og da var det bare å trå til.


Visste at jeg skulle ha lange sprang i skeia mellom renningstrådene og at det skal klippes i lengder som en så skal veve ryer av.

Klippinga blir etter ferdigveving, men det hadde vært artig å prøve for å se om det blir slik som forventa.



Her er den gamle matta. Det er vevd et par innslag med ullteppe mellom frynseinnslagene.






Ellers består dagene i å se etter elg i grålysinga. Det går minst tre elgkuer her. 
Ei har to kalver, ei har en kalv og ei er uten kalv.


Den uten kalv ble fotografert gjennom et ikke helt rent vindu i dag morges.

Det er mye snø og jeg får fin mosjon når jeg tråkker avgårde på trugetur med bikkja.

Vi går i skogen og rundt jordet og finner spor, lort og liggeplasser fra hjort, elg og rådyr.



Det kom en vareprøve i postkassa i går som falt i smak. En praktisk sak som jeg har savna, men visste ikke at den fantes.

Jeg strever med å treffe bokstavene på telefonen, men med denne penna går det som en lek!
Den har ei silikonpute i tuppen og funker som vanlig kulepenn også.
Det var en reklamesak med navn på . .  .


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar