onsdag 16. desember 2015

Dongery innslag i rye og bomullsnøre i løper




Endelig har jeg knytta frynser på den siste rya som ble vevd ned på ei gammel vev med ei restrenning med grå firelagt tynt bomullsgarn. 
Dongery ryer er greit å ha på kjøkkenet. De tåler å få litt flekker.

Over nyttår skal det opp ei svart renning i den vevstolen som står på Askeladden, ei lita vevstue der vi vever hver onsdag.
 Andre løperen på den lille vevstolen med grønt innslag. Det er bomullsnorer jeg kjøpte da vi var i Glimåkra i 2014. 
Her kommer rutevirkningen godt frem fordi annet hvert innslag er mye tynnere.

Planen er at den skal klippes ned før jul og ligge på det store spisebordet. 
Hvis jeg ikke har målt feil så skal den være 150 cm lang.
Den første løperen hadde innslag med rosa filler.
Rosa er ikke min favorittfarge og jeg bruker den gjerne til prøveveving.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar