søndag 6. desember 2015

Rosengangfantasi på toskaftbunn

Er ikke sikker på om jeg har knekt rosengangkoden helt, men etter å ha fulgt flere diskusjoner på Vävspolen (klikk på 46 komentarer under bildet) så har jeg forstått og lært en god del om rosebragdborder i filleryer. 
Jeg har funnet frem til den filleryeborden jeg har lett etter, men ser at jeg må finpusse litt på utførelsen.

Jeg så et par ryer da jeg var på vevdager i Glimåkra i 2014 som hadde roser som ikke hang helt sammen. 
Har prøvd meg frem og har funnet ut at hovlinga kalles rosengangfantasi eller dobbelhovlet rosengang. 
Jeg vil jobbe videre med den roseborden som er i mønstret stoff.

Renninga er snart slutt og da skal den knyttes sammen med svart renning, så får jeg litt trening i sammenknytting også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar