torsdag 30. juni 2016

Sengeforleggere i pastell og to reiseklare vever . .






Stadig regnvær gjør at det blir mer tid på vevstua.
Jeg har tømt de to minste vevstolene og gjort de reiseklare.
Den ene vil jeg gi bort - den andre vil jeg prøve å få et par hundre kroner for.


I en av de store vevene er jeg ferdig med fillerye i kypert på lerretsbunn.

Nå vever jeg sengeforleggere i pastell.
Er ferdig med en i rosa.
Den andre skal være grønlig.
Begge har velurstriper i rødt/grønt.





Langs den 500m lange gårdsvegen jeg går for å hente posten teller jeg blomstene i vegkanten.





I går telte jeg 35 ulike sorter som jeg kjenner navn på + tre som jeg prøver å lære navn på etter å ha titta i blomsterboka.

Det meste er helt vanlige villblomster, men en er litt spesiell.

Det er geiteskjegg.
Den er høy og har gule blomster som nesten aldri åpner seg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar