lørdag 11. januar 2020

Carpaltunnelsyndrom . .

populært kalt tunnelsyndrom . . .  noe som høres ut som fobi for tunneler!
Jeg har ingen tunnelfobi, men er operert i begge hendene for overnevnte syndrom.
For et år siden ble høyrehånda operert, og den ble raskt bra igjen.
Jeg hadde vært plaga med "dovne" fingre og ubehagelig prikking særlig i langfingerene.
I høst fikk jeg operert venstrehånda - som er godhånda mi.
Jeg var optimist til det hadde gått 1 1/2 måned uten at hånda var blitt normal. 
Da fikk jeg time til kontroll. Legen sa at det kunne ta tid - jeg var for utålmodig.
Om det ikke var blitt bedre til sommeren kunne jeg komme tilbake. .  .. 
Synes faktisk jeg ble bedre etter å ha prata med gubben.
 Sånn er det - ting tar tid.
Så da er det på'n igjen med veving som før inngrepet. 
Men - det tar litt tid å komme i gang.
Foreløpig har jeg pusla med småting. Laga renninger på noen småvever og lest en del vevteori. 
Oppdaga hvor mye spennende en kan få til med bare toskaftveving - når en har to farger i renninga.

Enkel form for hundetann . .eller er det pepitamønster ?


1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett