tirsdag 7. januar 2020

Engelsk toskaft

Har aldri vevd engelsk toskaft før, men nå er jeg i gang.
Sveipa på ei kort renning med strikkegarn i ull og slo inn med garn som kan toves.

Har tenkt å slå inn med restegarn og prøve meg frem for å se hva slags muligheter jeg finner.
Planen er å tove den remsa som klippes ned - klippe den opp i passe lengder til grytekluter og tove minst en gang til i maskin til klippekanten blir bort.

Jeg har vært litt fantasiløs og hovla 1 tråd på første skaftet og tre på det andre.
Rente med to tråder:lilla og grå.
Annen hver hovla tråd er lilla og grå.

Engelsk toskaft kjennetegnes på at en kombinerer enkle, doble og flerdoble tråder både i renning og innslag.
Kan hende at jeg klipper ned etter ei stund og lager litt mer variasjon på midtpartiet .  .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar