fredag 29. mai 2020

Davids positive og negative sider . .


Stort sett bare positivt å si om Louet's David.

  • Veven er lett, men har "sugekopper" på beina som gjør at den står som en påle.
  • Skillet er det største jeg noen gang har sett!
  • Den innebygde sveipekammen er slik at en virkelig kan sveipe på renninga uten pådragningsknekt eller tyngde. Jane Stafford demonsterer det her og jeg har prøvd det på to renninger.
  • Veven kom med alt utstyr på plass: 100 hovler på alle 8 skaft, alle snorer var festa uten snor til trøene. De er tilpasset i lengde og knyttes på med ei renneløkke og settes på riktig skrue på trøene. Supert system !!
  • Skeia kan sette på skrå i slagbommen - noe som forenkler og sparer tid ved treing
  • Nedknytting til trøene går raskt og lett - bare å smette trådløkka inn på rett skrue i trøa.
  • Skaftene henger helt i ro og i riktig høyde når en skal tre hovlene 
  • Materialet i veven er så lekkert at veven godt kan stå i stua
  • David går så stille at den knapt kan høres i et naborom eller i etasjen under 
  • Det er montert en "slakkevaier" og ei arm til garnbommen. Da kan jeg sitte i veven, dra opp arma og slakke på garnbommen - uten å reise meg fra benken. Dette fungerer supert!
  • Setter veldig pris på hylla over skaftene.

  • Så til det eneste negative jeg har funnet:
  •  
  • En kan ikke bruke bredere skei enn 90 cm

  • Benken som var ei tilleggsbestilling er ikke regulerbar og veldig glatt å sitte på. 
  • Jeg skulle ha hørt på et råd jeg fikk: - bestill en ekstra garnbom. Jeg skjønte det ikke da, men ser jo at det er plass til en ekstra bom - så om en blir lei av å veve hånduker, så kan en sveipe på renninga og bruke ekstrabommen med ei anna renning.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar