lørdag 23. mai 2020

Håndduker i sålldreil




Det gikk innmari fort å veve i sålldreil.
Renninga var i cottolin og innslaget varierte fra smale filleremser til cottolin og flerlagt bomullsgarn i varierende fargeskala.

Jeg har ganske mye tynt bomullsgarn liggende. 
Det er stort sett 20/2 og noe tynnere enn det også.
Jeg har fått mye ubleika kvitt garn som jeg har farga.












Det egner seg svært godt til innslag i håndduker. 
De har ligget i vann over natta og henger til tørk. 

Er litt spent på kvaliteten, men det ser bra ut.

Ble ganske skuffa over vaffelhånddukene jeg vevde med bomull i renninga og cottolin i innslag. De krympa så enormt og ble harde og ikke så gode å bruke.
Vanskelig ikke å slå for hardt til. . . 
Det var lett å variere mønsterinnslagene og å blande farger.
De 8 hånddukene ble ganske ulike og jeg skulle gjerne vevd flere!



De fleste fikk oppleggskant i begge ender, men noen fikk et par maskinsømmer og korte frynser.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar