mandag 8. november 2021

Det er grenser for hvor mye hullbragd en vil veve . .




Jeg klipte ned og tredde om til halvdreiel. 
Dette er et teppe som har stått på veven i flere år, til jeg fikk lyst til å fortsette for ei tid siden.


Tungt å tre svart renning i hovler når treverket på slagbommen er gammelt og
mørkt. 

Ei stripe lys tape gjør underverker!

Prøvde meg frem på gammel vevstol med hester og trinser der jeg ikke gadd å gjøre om nedknyttinga. 

Det betyr at jeg må dobbeltrø.

Det går mye greiere enn jeg hadde trodd og jeg er i gang med prøveveving.

Bruker ei matte i boka "Nya vävar" som inspirasjon.

Planen er å bruke grått shoddygarn som er laga av gamle ullplagg. Garnet er spunnet på en spinneri som var her i bygda før jeg flytta hit. 
Jeg har nøsta sammen 4 tråder som blir bunn og brettekant.






 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar