tirsdag 11. januar 2022

Fargeffekter i toskaft

Finne toskaftmuligheter,  prøve fargesammensetninger og bruke opp garnrester !

Jeg leker med garn i småvever som egentlig er ganske håpløse å veve på. Det er et siste farvel. Enten blir de gitt bort eller så blir de opptenningsved.

Denne Brioveven er ikke brukbar for barn hvis ikke et nevenyttig menneske greier å få skikk på den. 
Kanskje er det slik at den ikke egner seg til renning av ullgarn.

I renninga er det tredd to tråder av hver farge - svar og rødt/rosa.
Innslaget er det samme, en fargeeffekt som kalles pepita. 

Jeg var litt unøyaktig da jeg laga renninga og fikk den svarte stolpen på feil plass . . 


Terapiveven er bredere og har skikkelig skei og trådhovler. Den er tross alt bedre å veve på.

Her er det renning i grått og rødt og veven er tredd i engelsk toskaft. 

Dette er ren tidtrøyte og ganske kjedelig.

Jeg har planer om å veve puter i kjerringtann i en større vev og nå øver jeg på border og muligheter.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar