torsdag 13. januar 2022

Klosterfønster


 På vevstua har vi satt opp ei matterenning på 85 cm i 30-skei og jeg har starta med innslag av flerlagt ullgarn.

Garnlageret mitt blir visst aldri tomt. Kassene med brunt og beige garn er fullest og jeg prøver å live opp med rødt.

Er ikke sikker på at det ble så vellykka, men jeg får gjennomføre og glede meg over at jeg ikke blir lei av å veve.

Mønsteret er lett å få til. Tre skytler, 4 skaft og 4 trøer.


At en aldri lærer! Skulle ha tatt bide før, for bilder avslører vevfeil som jeg ikke har sett da jeg studerte de første omgangene. for feilhovling.

Det er en hovlingsfeil på høgre side og en innslagsfeil omtrent midt på bildet . .

Sånn er livet - fullt av feil og mangler .. . , men jeg koser meg i alle fall - så får jeg rette feilen i kanten etter hvert.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar