fredag 11. mars 2022

Stivpiska skumma melk på kaffekoppen


Skulle tro at det var en spøk, men det går an å piske skumma melk stiv som krem.

På toppen av et krus med sterk kaffe så er det helt klart: - det kurerer gruff!


Tror at det er viktig at kniven i hurtigmixeren er utforma som en flat skive for å få riktig piskeevne.


Gråvær noen dager nå og det er fint å sitte inne å veve.

Det går i fargeeffekten Vandringsmannen her hjemme.

Kan ikke huske sist jeg vevde så mekanisk. Det går raskt i en god vevstol med et skille som er enormt.

Mønsteret krever 8 skaft og 8 trøer for å få frem dreielsruter. 

På en ruterad trør jeg 1-2-3-4. På neste ruterad


trør jeg 5-6-7-8. Begge ruteradene avsluttes med 2 svarte innslag.

For å treffe riktig trøe nr 5, har jeg teipa fast en knapp på trøa. 

Det er til god hjelp, så trenger jeg ikke kikke ned for å være sikker på at jeg trør riktig.

Veldig godt skille



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar