søndag 10. april 2022

Bomull 16/2 er ganske tynt garn . . .

Jeg har gammelt garn som heter 25/2 og har lært at det er to tråder av bomull nr 25 eller 25/1. Så har jeg flere hesper av bomull 20/2 som er litt tykkere.

Nå har jeg tatt ned ei renning med bomull 16/2 som er enda litt tykkere enn 20/2 og 25/2.
Renninga har ikke røket EN gang og jeg er ikke skremt av å veve med så tynt garn.

I veldig mange år har jeg vevd matter i matterenningsgarn 12/6 og har brukt det som utgangspunkt for å tenke meg hvor tykt eller tynt garn som står i oppskrifta på en vevnad.

Ble så fasinert av en handklevev i Vävmagasinet som het vandringsmannen at jeg ville prøve. 

Tenkte at handklær har jeg nok av, men jeg kan veve putetrekk til soverommet. Det ble samme farge som renninga. Garn som har vært lagra lenge - sikker kjøpt på salg til halv pris .  .


Fortsatte med innslag av kvitt, grønt, flerfarga brunt og endte opp med en skikkelig fargesymfoni av restegarn.

Nå står det igjen å falde, så får vi se hvor lang tid det tar . .  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar