torsdag 10. november 2022

Møtes og skilles

 

En enkel effekt i toskaft er "møtes og skilles" eller Clasped Weft.

Garn i to farger og minst en skyttel.

Skyttelen sendes inn fra ene siden og henter garn på andre siden med seg inn i skillet så langt en vil.

Det blir dobbel tråd i innslaget av begge fargene.

En slår til og velger nytt skille: 

- sender inn skyttelen og henter med den lyse tråden.

Jeg laga ei pute en gang i denne teknikken. Puta kunne blitt fin den - om jeg hadde sydd den sammen på riktig vis .  .


Slik skulle den bli:

Slik ble den da jeg sydde den samen med så tette sting at jeg ikke gadd å sprette den opp . . 

2 kommentarer:

  1. Det är så spännande att läsa om allt Du gör i Dina vävstolar! Blir kul att se det färdiga resultatet av det Du väver nu? Kudden Du vävde blev ju jättefin, tycker jag! Ha det gott!

    SvarSlett
    Svar
    1. Trivelig å høre fra deg, Britten og at du liker det jeg legger ut!

      Slett