søndag 6. november 2022

Myggtjeld-fantasi


 Jeg er i gang med å veve etter  myggtjeldmønsteret som jeg laga i WeavePoint. Det tok litt tid før jeg fant passe lange flotteringer i renninga.

Har prøvd meg med flere farger, men har brukt omtrent samme tykkelse på innslagsgarnet.
Det meste er tredobbel 20/2 - gammelt garn som har fulgt  med utstyr jeg har fått eller kjøpt.

Det er ikke så lett å se mønsteret når jeg vever, men ser at det kommer best frem på mørkt innslag.

I starten ble det for lange hopp og for glissen renning.
På de siste forsøkene er jeg ganske fornøyd. 

Hadde tenkt at dette kunne bli en vest, der fremstykkene blir 25 cm og bakstykket sydd sammen så det blir ca 48 cm. 
På hver side, under armene kommer et stykke. 

Blir spennende å få dette ut av veven og se hvor mye det trekker seg sammen, og hvordan mønsteret blir seende ut .  . .




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar